あさログ

海外情報やミニ英会話の発信をします!

<和訳> Tightrope

映画Greatest Showmanの劇中歌の1つTightropeの和訳でお勉強!歌詞が素敵なのはもちろん、普段使い回せる表現や文法もたくさんあるので気に入ったところ1つでも覚えて使いたいですね🤗
Some people long for a life that is simple and planned
Tied with a ribbon
シンプルで先のわかりきった人生を望む人もいるわ
リボンで結び飾ったような
Some people won't sail the sea 'cause they're safer on land To follow what's written
陸の方が安全だからと航海(冒険)を嫌がる人もいる
誰かの言葉について行きたいから
But I'd follow you to the great unknown Off to a world we call our own
でも私は大いなる未知へ進むあなたについていく
私たちだけの世界へ Hand in my hand and we promised to never let go
手に手を取り決して離さないと約束したわ
We're walking the tightrope High in the sky We can see the whole world down below
私たち綱渡りしながら
空高くまで行き
下に広がる世界中を眺める

We're walking the tightrope
綱を渡りながら
Never sure, never know how far we could fall But it's all an adventure
That comes with a breathtaking view
どこまで落ちていくのかなんてわからない
でも人生って全てアドベンチャー
息を飲むような景色を見る
Walking the tightrope With you
あなたとの綱渡り Mountains and valleys, and all that will come in between Desert and ocean
山々に谷、その間のすべてを通り砂漠と海へ
You pulled me in and together we're lost in a dream Always in motion
あなたは私を連れて夢の中に迷う
So I risk it all just to be with you And I risk it all for this life we choose
だから私あなたと一緒にいるためだけに全てをかける
私たちで選ぶ人生のために全てをかける Hand in my hand and you promised to never let go We're walking the tightrope High in the sky We can see the whole world down below We're walking the tightrope
手を取り合い、離さないと誓いあった
綱渡りしながら空高くまで上がる
世界を見下ろしながら
綱渡りするの
Never sure, will you catch me if I should fall? Well, it's all an adventure That comes with a breathtaking view Walking the tightrope
確かなことはないけれど、私が落ちていったら捕まえてくれる?
そう、全ては息を飲むような景色を連れてくる冒険
綱の上を歩いて行く With you, ooh, ooh, ooh, ooh With you, ooh, ooh, ooh, ooh With you With you, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh あなたと